Cucur udang

Jumaat, 30 Januari 2009

Di suatu pagi,sorang mamat ni pegi la beli kuih kat sorang makcik ni. Dia tengok semua cucur udang makcik ni jual takde pun udang ditengah-tengah cucur tersebut…lalu si mamat ni pun tanye….

Mamat : Makcik,apasal semua cucur udang makcik takde udang? Bukan ke selalunyer orang jual ada udang kat tengah cucur tu.

Dengan muke selambernyer…makcik tersebut menjawab…

Makcik : Eh,makcik tengok orang jual cucur badak takde pun diorang letak badak..so,makcik pun takde la nak letak udang…
Mamat : ……….

hai

lame dah x post kat cnie.......biase la bzzz ckit.......krj x byk
cume kuat tido n main game......skrg nie kol 3.05pg bsamaan 30 januari 2009.
tetibe x leh tido..bukan nye ape...tringat kejadian tgh arie td......
hmmmmmmmmm..........
saje nk citer...hehehhehe
citer dia mcm nie....pg td kol 11.00pg....29 januari laaaa.....aku di tugaskn oleh emak aku
utk mbayar bil air,elektrik and astro......so aku pon bwk la moto y100 aku.....
slow2...jeee...jalan jengke..bukan nye molek sgt....
nk bwak laju2 wat aper.....aku mude lg...syg nyawe lg tau.......
so di pendek kn citer aku sampai kat pejabat post.....bile sampai aku check tayar moto aku...ttibe je mcm kempit jeeee.....so aku tgk kat pejabat post 2 ramai jeeee....so....aku naik moto aku..pecut gie bengkel.....tukar tiub laaa.....malas nk tunggu2...kang susah. aku tukar tiub belakang n beli tiub depan wat spair part nti.......dah la ptg 2 aku nk tolok blik ke kuantan.....
Makan gak duit aku RM22......mahal tol......
So aku pon blik ke pejabat post utk abis kn tugas aku.......pas2 mesin no lak mcm rosak jee.....
kene bratur lak aku......tgh beratur ttibe aku nmpk bdk pompuan nie
mcm kenal jeee.......dia tgh duduk kat dlm pejabat post 2 laaa.......wat ape x tau laaa aku.....
rupe2 nye dia nie kawan mase sek menengah...satu klas plak 2......aku "usha" jee.....dia mcm x perasan jeeee
aku jeling.....dia wat bodooooo...jeee
siot ko...........nasib baik lawa...........
bile aku dah abis bayor aku wat2 la lalu kat sebelah dia........
korang tau dia wat ape......
tgn letak kat perut mcm org nk sembahyang....muke paling arah btentng ngan aku
hei..pompuan.........klu betol pon x nk tegur aku...x yah la wat muke mcm 2.......
siot
siot
siot
abis senyuman aku td......ingat nk tegur laaa.....tapiiiii............
alkisah dia dr sekolah menengah lg.....
dlu aku ade la minat kat dia.....
ala ....dulu2
tp tau la kan...sape lh nk kat aku
hehehehehhe
dan aku pon dah xde ape2 dah kat dia.....
tp dia wat mcm 2........
susah tol laaa
dia pon dah tunang dah skrg nie......
sebelom nie pon aku pernah msg dia....x blas
bukan aku nk mgorat pon.....sekadar nk tegur n kawan blik....2 jeee
setahu aku...aku ngan dia x pernah la gaduh ke ape.......
enth....ttibe jeeee dia x nk tegur aku...........
kat kawan aku 2.....klu aku ade wat salah aku mintk maaf la k.....
hmmmm...dah la...malas nk crite dah.......
sb 2 la...bile aku ade suke kat seseorg.......aku pendam jeeee
sb aku dah bjanji ngan diri aku....
selagi xde kete, xde umah sendiri....xde krj yg tetap.....
bende itu x akan aku semai...
hehheheheh
klah...dah lege ckit....
aku bukan marah...cume nk meluah kn jeeee
hahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

WebProgramming

Sabtu, 3 Januari 2009

Nie lak coding utk web programming
Nie yg aku mule2 mase mule2 hand on test utk subject nie
pakai notepad jeee
wat web yg leh kire bil no,simbol & huruf bile kite tulis
tgk senang tp susah gak

Download File:
First_coding_Of_WebProgramming


Nie lak subject yg same utk project individu
website utk stationary
leh kire laaa...klu ade stock br ke.......stock yg keluar ker
nk delete name lame...nk add name br....byk lg laaa
Gune dreamweaver.....easy php
-ade user manual dlm flash-
-report-

Download File:
First_Project_Of_web_programming

First_Coding_2D_Graphic_masjid

First coding utk asgmnt grafik
dah lame dah gak wat......
mase zaman mude2 dlu
Gune Microsoft Visual C++
yg nie utk 2D jeee...yg 3D malas nk letak.....
hehehehhehehe
nie aku belajar wat gmbar gune coding....
mule2 dlu susah gile......
byangkn lah...nk wat satu garisan pon gune 4-5 baris coding
nie kn plak wat satu gmbar.......
hehehehehh

Download File:
First_Coding_2D_Graphic_masjid

Multimedia: individu project




Dah lame aku wat flash nie. Saje nk letak cnie wat back up.
Klu nk leh la korang download. Simple jeee....krj malas...hehehehhe

Pasal Pendidikan Moral Tahun 1
Mengandungi:
->Sikit pasal belajar moral capter 4
->Ade latihan cikit

Leh download & bukak mgunakan flash player
Bukak yg...start_file jeee.....tp kene download semua dlu
pastu simpn dlm satu folder
hehheheheheh


Download File:
Start_File
File_2
File_3
File_4
File_5

21 Tahun..........

Khamis, 1 Januari 2009

Mulai arie nie...bsamaan 1 januari 2008, umur aku dah genap 21thn. Wah2....dah tua la aku ekkkk..
hehehehehehhehehehehheh
kpd sahabat2 aku yg ucap kn selamat arie lahir....aku ucap kn trime kasih...
MASIH INGAT LG EKKKK KORANG KAT AKU
heheheheheheheehheheheh
DAN
aku nk mintak maaf la klu ade salah n silap...
ttumbuk ker...trabe ker(hehehhe)..t'ambik ker....dan byk lg lh
ehhehehehehhehehehehehe
Seumur idup aku..aku x pernh sambut arie lahir aku, ape tah lg nk b-kek nie.....
SO....sahabatku....jgn harap la ekkkkk nk makan kek......
hehehehehehehhehehehheh
k lah 2 jee.........
TERIMA KASIH SEMUA
hehehehhehehehehheheheh