Gambar x jd...

Sabtu, 21 Mac 2009


Gambar nie aku wat utk masuk pertandingan grafik kt UMP....
MPP anjurkn klu x silap
tp x sempat nk hntar
huhuhuhuuh
yeala lah..wat nie pon last2 minit
x lame aku wat.. x sampai 30minit pon....
dia nye tema"Serumpun Budaya Keunikan UMP Berbilang Bangsa"
alang2 dah tbuat..aku letak je la kt cni...

12 Cara Untuk Tahu Bahawa Anda Mencintai Seseorang

Khamis, 19 Mac 2009

DUA BELAS:
Anda selalu bergayut dengan si dia sehingga larut malam dan apabila anda tidur anda masih fikir akan dia.

SEBELAS:
Anda sebenarnya berjalan dengan perlahan apabila anda dengannya.

SEPULUH:
Anda tidak merasa Ok apabila si dia berjauhan.

SEMBILAN:
Anda tersenyum apabila anda mendengar suara si dia.

LAPAN:
Apabila anda melihat kepada si dia,anda tidak nampak orang lain sekitar anda. Anda melihat hanya si dia..

ENAM:
Si dia adalah segala-galanya anda hendak memikirkan.

LIMA:
Anda menyedari yang anda tersenyum setiap masa anda melihat kepada si dia.

EMPAT:
Anda akan melakukan sesuatu untuk berjumpa si dia.

TIGA:
Manakala anda semasa membaca ini, terdapat seseorang dalam fikiran anda sepanjang masa.

DUA:
Anda telah begitu sibuk memikirkan si dia sehingga anda tidak perasan yang no TUJUH adalah tiada.

SATU:
Anda akan memeriksa semula di atas jika yang adalah benar dan kini anda akan tersenyum sendiri..

Pabila Cinta Pudar.

Ahad, 15 Mac 2009

HAMPIR semua orang pernah merasai penangan cinta. Kuasa cinta menyebabkan seseorang sanggup melakukan apa sahaja. Berjumpa setiap hari, bercakap berjam-jam di telefon, jaga sehingga lewat malam, meminjamkan wang dan sebagainya.

Pendek kata sewaktu dilamun cinta, semuanya terlalu indah dan membahagiakan. Tetapi kenapa kenapa kehangatan cinta tidak kekal lama? Keterujaan cinta bagi sesetengah orang hanya berlangsung sementara. Ada yang mungkin mencecah setahun tetapi banyak yang tidak sampai angka 12 bulan pun.

Selepas itu, kehangatan dan keterujaan cinta semakin pudar. Jika cinta masih kekal pun, ia tidak sehangat dulu. Tetapi lebih menyedihkan lagi, ikatan cinta berakhir dengan perpisahan.

Selain tiada persefahaman, ramai juga yang menyatakan mereka mudah bosan selepas tempoh masa tertentu perhubungan.

Benarkan keghairahan hubungan cinta tidak dapat dikekalkan? Atau adakah sememangnya menjadi lumrah kehangatan cinta hanya berlangsung dalam tempoh tertentu?

Apatah lagi selepas menjengah ke alam rumah tangga, kehangatan cinta akan semakin pudar.

Hakikatnya, bagi kebanyakan pakar psikologi, keterujaan dan kehangatan hubungan percintaan bergantung kepada pasangan ter****t.

Keghairahan semasa menempuh alam percintaan terjadi kerana ketika itulah, masing-masing mengungkap kata cinta, merungkai isi hati masing-masing dan saling menghargai.

Bagaimanapun, apabila hubungan percintaan sudah diisytihar, ramai yang mengabaikan kata-kata cinta, apatah lagi mengambil tahu isi hati pasangan masing-masing.

Tatkala itu, kehambaran cinta akan menerpa dan banyak yang tidak dapat menyelamatkan hubungan itu.

Berikut adalah antara beberapa tip ringkas untuk mengekalkan kehangatan dan keterujaan hubungan percintaan.

Situasi spontan

Jangan sesekali merendah-rendahkan nilai spontan dalam sebuah perhubungan. Biasanya kebosanan timbul dalam sesuatu perhubungan kerana rutin harian yang dilakukan hampir sama dan sudah boleh dijangkakan.

Jangan takut untuk mencadangkan aktiviti-aktiviti baru yang boleh dilakukan bersama. Atau lakukan kejutan-kejutan tertentu seperti lelaki boleh cuba memasak satu resipi baru untuk makan malam. Elakkan terlalu merancang situasi spontan.

Teroka lokasi baru

Pernah anda makan malam di sebuah kedai yang hampir sama saban hari dengan kekasih anda? Ada pula yang hanya membeli-belah di pasar raya yang serupa. Tidak kurang pula asyik bercuti di tepi pantai.

Pelbagaikan dan terokailah lokasi baru bersama untuk menambahkan keterujaan dalam hubungan. Terdapat ribuan kedai makan, ratusan pusat beli-belah dan pelbagai destinasi percutian di dalam dan luar negara. Mengapa perlu begitu sterotaip?

Hadir kelas atau kursus bersama


Apa kata hadir satu-satu kelas baru secara bersama.

Jika selesa dengan kelas masakan anda boleh mencuba kelas itu. Atau jika tidak terdapat banyak kelas lain termasuklah tarian, gim, pilates, hasil seni dan banyak lagi.

Aktiviti baru yang dilakukan bersama menyebabkan anda mewujudkan satu hubungan saling bergantung dan interaksi yang lebih kerap.

Tidur di hotel atau resort


Atmosfera yang baru akan menambahkan lagi romantis dalam hubungan. Jangan terlalu terikat – suami isteri perlu tidur dalam bilik di rumah.

Sesekali cuba atmosfera di hotel, resort atau berkhemah di tepi pantai. Ia akan membuatkan anda tidak terlalu bosan.

Beri hadiah tanpa sebab

Ini adalah antara cara untuk mengembalikan hubungan kembali ke landasan yang betul. Pada awal hubungan anda kerap menghadiahkan si dia hadiah, tetapi selepas beberapa lama ia tidak lagi berlaku. Hadiah yang kecil sudah cukup kerana ia menjadi satu tanda atau isyarat si dia sentiasa bertakhta di hati anda. Tidak perlu menunggu hari jadi, hari kekasih atau hari ulang tahun untuk melakukan perkara itu. Bosan bukan?

Berpegang tangan

Ramai yang mengambil sikap sambil lewa pada pergerakan semudah berpegangan tangan. Ramai pasangan hanya berpegangan tangan semasa awal hangat bercinta sahaja tetapi tidak selepas itu. Kenapa begitu? Malu?

Kenapa perlu malu apatah lagi sekiranya hubungan anda itu sudah menginjak ke alam perkahwinan? Memegang tangan, mengusap jari-jemari dan mencium tangan pasangan anda walaupun nampak mudah, tetapi ia satu tindakan yang menyenangkan dan menunjukkan anda ikhlas berkongsi hidup dengannya.

*kredit to http://www.sepaku.net/

Cinta???


PERTAMA.
Bersedekahlah kepada orang lain lebih daripada yang mereka perlukan dan lakukanlah dengan penuh kerelaan.

KEDUA.
Kahwinilah lelaki / wanita yang gemar anda berbicara dengannya, kerana kemahiran berbicara antara satu dengan lain akan menjadi lebih penting apabila usia semakin tua.

KETIGA.
Usahlah mempercayai segala perkara yang anda dengari. Berbelanjalah sekadar apa yang ada atau tidurlah seberapa lama yang anda perlu

KEEMPAT.
Apabila kamu berkata, " Aku Cinta Padamu", maka tunaikanlah.

KELIMA.
Pabila mengatakan, "Maaf", tenunglah matanya.

KEENAM.
Bertunanglah sekurang-kurangnya enam bulan sebelum kamu diijabkabulkan.

KETUJUH.
Percayailah cinta pandang pertama.

KELAPAN.
Usah tertawakan impian orang lain. Manusia tanpa impian tidak memiliki apa-apa.

KESEMBILAN.
Cintailah seseorang dengan sepenuh hati dan penuh kasih sayang. Sungguhpun anda akan berasa seolah-olah diri anda tersiksa, tapi percayalah itulah satu-satunya untuk melengkapkan kehidupan ini.

KESEPULUH.
Jika berlaku perselisihan pendapat, bertengkarlah secara aman. Usahlah menyebut nama sesiapa ketika bertengkar.

KESEBELAS.
Usahlah menilai seseorang berdasarkan peribadi keluarga mereka.

KEDUABELAS.
Berbicaralah dengan tenang dan berfikirlah dengan pantas.

KETIGABELAS.
Apabila seseorang bertanyakan satu soalan yang tidak anda gemari,lontarkanlah senyuman dan bertanyalah padanya,"Kenapa anda ingin tahu?"

KEEMPATBELAS.
Ingatlah bahawa setiap cinta dan pencapaian yang besar akan melibatkan
pengorbanan dan risiko yang besar.

KELIMABELAS.
Ucaplah "Semoga anda diberkati" apabila mendengar seseorang bersin.
Apabila anda kerugian, janganlah jadi kurang ajar.

KETUJUHBELAS.
Berpeganglah kepada tiga R:
1. Rasa hormat pada diri sendiri;
2. Rasa hormat kepada orang lain;
3. Rasa tanggungjawab terhadap semua tindakan anda

KELAPANBELAS.
Usahlah benarkan pertikaian yang sebesar hama merosakkan sebuah persahabatan yang besar.

KESEMBILANBELAS.
Apabila menyedari bahawa anda telah melakukan kesalahan, usahlah berlengah untuk perbetulkan kesalahan itu.

KEDUAPULUH.
Tersenyumlah ketika menjawab telefon. Pemanggil akan melihatnya daripada suara yang mereka dengar.

KEDUAPULUH SATU
Ada ketikanya anda perlu bersendirian.


*kredit to http://www.sepaku.net/

Tagged back...dari syahyaya

Sabtu, 7 Mac 2009

1. Anda rasa anda hot?
x pon


2. Upload gambar kegemaran anda. Untuk ruang waktu ini gambar kegemaran adala
h:




3. Kenapa anda suka gambar ini?

br wat sendiri......tp simple jeeee....brp minit je wat...tgh bosan2

4. Bila kali terakhir kamu makan pizza?

tahun lepas ke 2 tahun lepas. ngan kawan2 kat UMP....sekelas....kali pertama makan....second time xde lg..xde duit..mahal

5. Lagu terakhir kamu dengar?

enth lagu ape...td..dlm kete adam....

6. Apa yang anda buat sekarang selain dari menyelesaikan tag ni?
baring

7. Selain nama kamu sendiri, apakah lagi nama yang kamu suka orang panggil kamu?

solah...lahso....bob

8. Tag lagi lima orang.
- Wan
- Huda
- nadia
- dayah
- reha

p/s: yg len2 nk tagged diri sndri buley jugak =)


9. Siapa orang nombor satu?
wan..sebelah umah.....jeee

10. Orang nombor tiga ada hubungan dengan siapa?
enth

11. Katakan sesuatu berkenaan org nombor

(1) Wan - same ngan soalan no 9
(2) huda - sekelas
(3) nadia - sekelas
(4) dayah -sekelas
(5) reha - sekelas.

12. Bagaimana pula dengan orang nombot empat?

aku dah tulis 2..tgk laaa

13. Siapakah orang nombor dua?

aku dah tulis 2..tgk laaa