satu cerita

Khamis, 23 Julai 2009

Dah malam dah nie…………..
Mata aku pon dah berat giler..mcm kene letak batu jeeee. Nie tanda nk tido la nie
Dah mgantuk…………..
Tp tgh mgantuk nie……aku tpikir
Tgk skype,gmail,ym,oovoo,hanset aku….sunyi jeeeee
Sb ape ekkkkkkkkk???????
Ala..bukan arie nie jeeee tiap2 arie
Xde ker sape yg nk msg aku….
Kawan laki aku x kisar ah tp kawan pompuan
Aku ckp bukan semua…tp kebayakannye
Aku akan kupas salah satu sebab nye…..

Sebab adalah kebayakan kwn pompuan aku mgamalkan satu prinsip yg x dpt aku terima sampai sekarang. Prinsipnye adalah jika aku x msg diaorg, diaorg x akan msg aku. Nie bukan saje2 aku wat kesimpulan, tapi nie atas dasar pemerhatian, kajian, dan aku sendiri tnye knp tuan yg memberi jawapan. Knp lah korang mgamalkan prinsip mcm nie? Korang ingat aper? Puteri yg nk di puja? Aku pernah tnye beberapa org kawan pompuan aku,knp diaorg x msg aku. Dan sampai skrg aku ingat ape yg diaorg balas. Aku malas kupas sape dan ape jwpn dia. Cukup sampai situ jeee. Knp hal nie terjadi?

Timbul ker soal bkawan nie, lelaki kene mule dulu. Aku rase xde. Jgn salah gune peribahasa bagai perigi mencari timbe. Peribahasa tu utk org yg bcinta jeee. Tp dlm soal bkawan, x kisah la sape yg mule dulu. X salah pon.

Dan slain 2, sb nye org x msg aku adalah siape lah aku. Muke x hensem, bakat xde, xde kepentingan dan mcm2 lagie laaa. Nie bukan saje2 jeeeee aku ckp mcm nie. Beberape kali kejadian blaku yg aku dpt simpulkan, org yg muke ensem,pandai,berbakat….lebih dpt tempt di atie org lain. Kejadian nie aku xnk cerite sb ia lebih sensitive. Takut menyebabkan org lain salah sangka. Bkawan kerana bersebab bukan kawan sejatie. Korang setuju x?
Lagie satu mungkin salah aku. Aku nie nk sembang bedpan ngan org lain terutama perempuan amatlah payah. Sb tu aku suke msg je pakai hnset or internet. Dan aku rase mungkin aku nie agak merimaskan. Yeala, aku nie jenis suke ambik berat ckit pasal org lain,kekadang arie2 msg, pas2 tnye,,,sehat ker? Dah makan ker? Tgh wat pe. 2 je lah ayat aku. Dan jgn la ingt aku nk mgorat lak. Tu hanya satu care aku nk sembang jeeee. Aku tahu, ramai gak org yg boring msg ngan aku kn.

Aku hrp ape aku tulis nie,xde sape2 kecik atie ekkk. Nie sekadar meluahkan perasaan. Klu ade sape terase, aku mintak maaf. Aku tahu korang ade atie dan perasaan, tp korang mesti ingat, aku pon ade atie dan perasaan gak. Kekadang jgn telan yg manis jee, yg pahit perlu ditelan gak dan jgn luah yg pahit jee,yg manis pon perlu di luahkan gak.

0 Komen: